Cît timp îți ia?
Aceste ore trebuie dublate de un numar egal de ore de studiu individual, în lipsa acestuia, fiind nevoie sa fie dublate de un număr similar de ore sub îndrumarea profesorului.
Unii preparatori sînt gata să te asigure că prin experiența, profesionalismul, dedicarea, căldura, flexibilitatea lor, personalizarea cursului, mediul relaxat, tehnicile de motivare, psihologia, genul de „coaching” si multe alte strategii pe care le folosesc vor scurta chiar și acest timp minim necesar de-a dreptul spectaculos. Îți recomand sa fii sceptic cu privire la momeala limbajului publicitar.
De cele mai multe ori, este nevoie cel puțin de acest timp, chiar și de mai mult. Media minimului necesar de ore predate de profesor estimată de CEFR pentru parcurgerea unui nivel, în cele mai bune conditii de studiu, nu poate scădea cu mai mult de 30 % (cum am ilustrat mai sus), acest lucru depinzînd nu doar de calitatea profesorului, ci și de cît de mult se implică fiecare cursant în studiul individual, teme, lecturi, exerciții de ascultare și înțelegere de pe suporturi audio-video.
Depinde de la ce nivel pleci, pentru ce nivel și în ce scop te pregătești, pentru ce frecvență optezi și cît de mult te implici.
Exista diferite scale de evaluare a cunoștintelor. Common European Framework for Reference (CEFR)/ Cadrul European Comun de Referinta pentru Limbi Străine sau Cambridge English Scale, sînt două dintre cele mai utilizate instrumente de raportare. De asemenea, tot ele estimează timpul necesar trecerii de la un nivel la altul. Deși acesta diferă de la cursant la cursant, totuși, există o medie de timp minim necesar valabilă pentru marea majoritate a oamenilor care studiază o limbă străină.
Ce anume înseamnă parcurgerea acestor ore și de ce metodă ai nevoie ca să îți stabilești nivelul și obiectivul poți afla doar după ce îi vei da o testare și îmi vei spune despre scopul pentru care te pregătești. Îți poți face o idee despre nivel și consultînd una dintre descrierile Cadrului european de referință pentru evaluarea, predarea și învățarea limbilor străine(link subpagină), însă, pentru o analiză exactă a punctului tău de plecare e mult mai bine să dai o testare cu mine.
Stabilirea nivelului și a obiectivului educațional
Admitere bilingv/ intensiv - Cambridge KET - PET
Bacaluareat - Cambridge FCE - CAE
Admitere la facultate - IELTS
Interes profesional - Business - Relocare
A1 – circa 90 ore predare – 45 ședinte sau – în cele mai bune condiții – 30 ședinte
A2 – circa 90 ore predare – 45 ședinte sau – în cele mai bune condiții – 30 ședinte
B1 – circa 150 ore predare – 75 ședinte sau – în mai bune condiții – 50 ședinte
B2 – circa 180 ore de predare – 90 ședinte sau – în cele mai bune condiții – 60 ședinte
C1 – circa 210 ore de predare – 100 ședinte sau – în cele mai bune condiții – 70 ședinte
C2 – circa 300 ore de predare – 150 ședinte sau – în cele mai bune condiții – 100 ședinte
Ca să știi unde vrei să ajungi trebuie să îți fie clar de unde pleci. Ce resurse ai și prin ce metodă vei ajunge la obiectivul tău.
Testul de stabilire a nivelului este foarte important cînd viitorul cursant nu pleacă de la zero cunoștinte. Multe site-uri oferă teste online de auto-evaluare. Eu cred că, deși îți poți forma o idee despre unde te afli astfel, acestea nu sînt cel mai bun instrument de evaluare, în absența unui profesor care să îți estimeze corect abilitatea de a conversa sau scrie un text cu obiectiv practic – o scrisoare, un e-mail în interes personal, de serviciu sau un eseu.
De aceea cel mai bine este să îți stabilești nivelul de plecare printr-o întîlnire cu mine, față în față sau online, pentru a putea astfel să ai o evaluare pe toate palierele de cunoaștere a limbii engleze (înțelegerea a ceea ce citești, auzi, abilitatea de a scrie și conversa).